• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver rekommendation/hjälp från lånexperterna på forumet! (samlingslån med medsökande)

cheezekaka

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej mina vänner!

Det här är mitt första inlägg men jag har läst på forumet under en lång tid.
Jag har hamnat i låneträsket som många andra. mina förutsättningar verkar vara usla, om inte omöjliga.
Jag spelade online fram tills Mars när jag äntligen insåg att jag har ett problem som inte kommer lösa sig utan hjälp, En hjälp som jag har sökt och fått.

Det är förövrigt en process som kommer ta lång tid att bli frisk ifrån. men känslan jag har nu över mina skulder är ingenting jämfört med vad känslan var när jag låg längst ner i spelträsket.

Vad tror ni om att få ett samlingslån med en medsökande med bra UC-score?
Många av förfrågningarna togs i ren panik och idioti (Ursäkta min svenska) i somras.
utöver det som syns på minUC så har jag 120k i dumma dyra smskrediter.
Det är dom som jag behöver få ihop till ett samlingslån för att få en dräglig tillvaro, inte en bra tillvaro utan en som det går att överleva på rent ekonomiskt långsiktigt tills mycket är avbetalat.

inkomst: 529k enligt min uc och skatteverket

Underskott av kapital: 8k enligt senaste kopian som finns på minUC

skulder:
Seb-kort: 69tusen (kreditgräns 70tusen
Amex 118tusen (kreditgräns 120tusen)
anyfin 40tusen
northmill 28tusen
marginalen 89tusen
ferratum 44tusen
seb-blancolån 190tusen
Totalt: 578k
Jag har totalt 12ff synliga varav 9stycken är tagna mellan juni-sista augusti i år.
UC riskprognos; 35,4% ; UC score 430(Svag)
Inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo

Så vad tror ni experter, är det värt att försöka sig på att söka ett samlingslån med en medsökande eller är det slöseri med en ytterligare UC-förfrågan?
Ps. Ber om ursäkt för rörig trådstart, Det kommer bli bättre :) Ds.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Hej.
Hur mycket har du tänkt söka?
Tror det blir svårt med tanke på din UC betyg och många ff.
Tror även det blir svårt med medsökande också.
Chansen kanske finns om den andra personen blir huvudsökande och du medsökande. Men sen beror det på vilken summa ni söker och vad den andra personen har för förutsättningar.
 

cheezekaka

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2022
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej.
Hur mycket har du tänkt söka?
Tror det blir svårt med tanke på din UC betyg och många ff.
Tror även det blir svårt med medsökande också.
Chansen kanske finns om den andra personen blir huvudsökande och du medsökande. Men sen beror det på vilken summa ni söker och vad den andra personen har för förutsättningar.
Grundtanken är att söka på runt eller exakt 130 för att få bort alla dyra krediter.
Den som är medsökande min släkting har väldigt bra kreditvärdighet dock belånad en del på sin bostad. Men det säger ju ingenting givetvis.
kan det vara ett alternativ att kontakta lendo/advisa och kolla vad de tror? Men de kanske inte kan göra nått utan att ta en UC? alternativt hur länge är en UC "aktiv" hos lendo/advisa?
Jag vill bara samla på mig så mycket information som möjligt:)
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Grundtanken är att söka på runt eller exakt 130 för att få bort alla dyra krediter.
Den som är medsökande min släkting har väldigt bra kreditvärdighet dock belånad en del på sin bostad. Men det säger ju ingenting givetvis.
kan det vara ett alternativ att kontakta lendo/advisa och kolla vad de tror? Men de kanske inte kan göra nått utan att ta en UC? alternativt hur länge är en UC "aktiv" hos lendo/advisa?
Jag vill bara samla på mig så mycket information som möjligt:)
Om personen står som huvudsökande så kanske ni har chans beroende på personens UC betyg. Inge ide att kontakta dem, du kommer inte få svar som hjälper.
Är inte säker hur länge UC är aktiv hos Lendo men tror 30 dagar. Om ni ansöker så tycker jag ni ska ansöka via Lendo/Zmarta/advisa.

För några månader sedan gjorde jag liknande att jag ansökte om 100k med en medsökande. Jag hade också många ff och inte bästa UC men hade inte lika mycket lån synlig på UC som du. Medsökande hade många lån synliga på UC och var belånad på sin bostad. Vi fick ingen erbjudande först men när de ändrade honom som huvudsökande så fick vi ett bud så det gick bra.

Sen är det bra om du inte har speltransaktioner senaste 6 månaderna. För det finns många banker som kollar och nekar om de ser det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp